מה המסר שלנו לקהל לקוחות פוטנציאלי? במה אנחנו מאמינים...
בואו נתחיל מהתחלה, מה זה בעצם מֶסֶר ואיך אפשר להעביר אותו ללקוחות שלנו בצורה מדויקת ומיטבית?
מסר זה רעיון שאנחנו רוצים להעביר למישהו אחר, לא מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה. אלא מה הדבר הזה שאם הצד השני יאמין בו הוא יבצע את הפעולה בעצמו?.
מדובר בכלי הכי חזק שיש לאנשים/בעלי עסקים בשביל להשפיע וליצור שינוי בתפיסה של לקוחות. מסרים מזיזים את העולם. אפשר לראות מסרים לטובה או לרעה בכל מקום (חלקם מסרים גלוים/סמויים). חשוב שנבין שהמסר הוא הלב, אפשר להתייחס לזה כאל הלב שלנו (דמיינו את זה לרגע), הלב שנותן חיים לשיווק ולמכירות שלנו. מסרים הם הבסיס להכל. מטרת השיווק היא בעצם ליצור מכירות.
איך נעשה זאת בצורה שמדויקת עבור העסק שלנו?
מסרים נמצאים בכל מקום שאנו נמצאים בו. הרעיון הוא למגנט את הלקוח למה שיש לנו כבעלי עסקים להציע. בעידן שלנו, האינטרנט הוא מקום מאד רועש ואין סוף לכמות המידע והגירויים שאנחנו והלקוחות שלנו נחשפים אליהם.
רק תחשבו על מסרים שיווקיים אתה נחשפים אליהם. על-פי עיתון הניו-יורק טיימס, אדם נחשף ביום ל-5,000 מסרים שיווקיים בימינו. מכיוון שמדובר ב-רעש (שלעיתים גם יכול להיות צורם מידי באוזנינו) חשוב להקפיד על מינון המסרים וכתיבתם בצורה המותאמת לקהל היעד שאנחנו מבקשים לפנות אליו.
נוכל לשים לב שאם נגביר ווליום במסר שמוכר ומקדם אותנו נוכל לייצר תנועה ואף מכירות. לכידת קשב של לקוחות = התחלת תהליך שיווקי עם הלקוחות.
באיזה שלב נעביר את המסר ללקוחות?
בכל סיטואציה. זה יכול להיות בכותרת, בנושא, במלל, בהודעה, בשיחת מכירה עם לקוחה, בפרזנטציה, בשיחת היכרות 1:1, עם מכרים, קולגות ועוד. נזכור כי אדם מסוגל לקלוט בין 5-9 מסרים בו זמנית ולכן רצוי שנהיה ממוקדים במסרים ובמומנט שלנו.
מה ממגנט את הלקוחות שלנו אלינו?
טעויות שאנחנו כבעלי עסקים עושים
אז איך נעשה זאת הלכה למעשה?
מה ההבדל בין מֶסֶר לכתיבה שיווקית?
יצירת מוצר או שירות נחשק והגדלת הביקוש אליו
בל נשכח שאנו חיים בעולם של תחרות, אין משהו שאנחנו (ככל הנראה) ראשונים בו. המטרה שלנו היא ליצור מוצר או שירות נחשק (וזו משימה שלא תמיד פשוטה לביצוע) בנוסף, נבקש להגדיל את הביקוש לאותו מוצר או שירות שאנו מציעים. אם אנחנו לא מצליחים לייצר ביקוש למוצר או שירות שלנו, אנחנו בעצם שולחים לקוחות פוטנציאלים למתחרים שלנו. כמו כן, חשוב להיזהר מהבטחות שווא ללקוחות! זו יכולה להוות פגיעה ישירה במוניטין שלנו אם אנחנו מספקים הבטחות ללא כיסוי ללקוחות.
הצעה אטרקטיבית ללקוחות שלנו
לעיתים אנחנו חושבים שרק בגלל שיש לנו מוצר/שירות מסוים אנשים יבוא (סתם כך) לרכוש מאיתנו, אך מהר אנו מבינים שזה לא בדיוק הסיטואציה.
אז מה כן נזכור כאשר ננסח הצעה ייחודית לקהל לקוחות פוטנציאלי:
להכיר את קהל לקוחות היעד שלנו
כדי לרכוש את אמון העוקבים שלנו ובסופו של דבר שהם גם יפנו אלינו פנייה ישירה, חשוב שנבחין באיזה סוג לקוח פוטנציאלי מדובר. ישנם מספר סוגים של לקוחות ועם כל אחד מהם רצוי שנפעל באסטרטגיה שונה ויצירתית:
ולסיכום, המסרים שיוצרים ביקוש לשירות או מוצר שלנו הם אלו שממגנטים את הלקוחות אלינו כאוהדים/עוקבים. נזכור כי כל אדם מסוגל לקלוט בין 5-9 מסרים בו זמנית, לכן כשאנו מבקשים למגנט את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו רצוי שנעשה זאת במדויק ובשפה שמותאמת לאותו הקהל.
אנחנו מבקשים ליצור ביקוש וסקרנות באשר למוצר או שירות, להגביר חשיפה למוצר או שירות שלנו. לכן נשים דגש על כתיבת רגש ונעביר כמה שיותר מסרים הנוגעים לרגש ושניתן להזדהות עמם. אם נקפיד על תוכן איכותי ממוקד וקולע הדרך לקבלת אמון הלקוח סלולה לנו בהצלחה.
את קבוצת הוואצאפ שיווק למתחילים עם שני אלה מכירים?
הקבוצה הוקמה מתוך היכרות אישית שלי עם אותם בעלי עסקים אשר מחפשים להעשיר את עולמם העסקי בכלים טכניים ושיווקים שיכולים להצעיד את העסק שלהם בפלטפורמות ייעודיות צעד אחד קדימה.הקבוצה מתאימה לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים.
בכל יום ראשון אחת לשבוע וכפתיח לשבוע פרודוקטיבי, אשתף בכלי נוסף בנוגע להתנהלות טכנית ושיווקית לעסקים שלנו. דברים שכדי לדעת שיכולים לשפר את התדמית הדיגיטלית שלנו ואיך לחשוף ולשווק עצמנו לקהל בצורה איכותית ובונה.