2 דקות קריאה
מה המֶסֶר ואיך זה עוזר ללקוחות שלנו?

מה המסר שלנו לקהל לקוחות פוטנציאלי? במה אנחנו מאמינים... 

בואו נתחיל מהתחלה, מה זה בעצם מֶסֶר ואיך אפשר להעביר אותו ללקוחות שלנו בצורה מדויקת ומיטבית?

מסר זה רעיון שאנחנו רוצים להעביר למישהו אחר, לא מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה. אלא מה הדבר הזה שאם הצד השני יאמין בו הוא יבצע את הפעולה בעצמו?. 

מדובר בכלי הכי חזק שיש לאנשים/בעלי עסקים בשביל להשפיע וליצור שינוי בתפיסה של לקוחות. מסרים מזיזים את העולם. אפשר לראות מסרים לטובה או לרעה בכל מקום (חלקם מסרים גלוים/סמויים). חשוב שנבין שהמסר הוא הלב, אפשר להתייחס לזה כאל הלב שלנו (דמיינו את זה לרגע), הלב שנותן חיים לשיווק ולמכירות שלנו. מסרים הם הבסיס להכל. מטרת השיווק היא בעצם ליצור מכירות. 

איך נעשה זאת בצורה שמדויקת עבור העסק שלנו?

מסרים נמצאים בכל מקום שאנו נמצאים בו. הרעיון הוא למגנט את הלקוח למה שיש לנו כבעלי עסקים להציע. בעידן שלנו, האינטרנט הוא מקום מאד רועש ואין סוף לכמות המידע והגירויים שאנחנו והלקוחות שלנו נחשפים אליהם. 

רק תחשבו על מסרים שיווקיים אתה נחשפים אליהם. על-פי עיתון הניו-יורק טיימס, אדם נחשף ביום ל-5,000 מסרים שיווקיים בימינו. מכיוון שמדובר ב-רעש (שלעיתים גם יכול להיות צורם מידי באוזנינו) חשוב להקפיד על מינון המסרים וכתיבתם בצורה המותאמת לקהל היעד שאנחנו מבקשים לפנות אליו.

נוכל לשים לב שאם נגביר ווליום במסר שמוכר ומקדם אותנו נוכל לייצר תנועה ואף מכירות. לכידת קשב של לקוחות = התחלת תהליך שיווקי עם הלקוחות.

מה ה-מֶסֶר ואיך זה עוזר ללקוחות שלנו?

באיזה שלב נעביר את המסר ללקוחות? 

בכל סיטואציה. זה יכול להיות בכותרת, בנושא, במלל, בהודעה, בשיחת מכירה עם לקוחה, בפרזנטציה, בשיחת היכרות 1:1, עם מכרים, קולגות ועוד. נזכור כי אדם מסוגל לקלוט בין 5-9 מסרים בו זמנית ולכן רצוי שנהיה ממוקדים במסרים ובמומנט שלנו. 

מה ממגנט את הלקוחות שלנו אלינו? 

  • להרוויח ולייצר עוד הכנסה כספית לעסק. 
  • לחסוך כסף (במיוחד בתקופה של היום).
  • איך לחסוך בזמן (בעזרת המוצר/השירות שלנו).
  • איך יוצרים קשרים חברתיים (בעזרת המוצר/ השירות שלנו).
  • איך מוצאים זוגיות, אהבה ומערכות יחסים (בעזרת המוצר/השירות שלנו).
  • איך לשמור על הבריאות, כיצד ליצור הגנה (בעזרת המוצר/השירות שלנו).
  • איך רוכשים כבוד, הכרה, מעמד או מוניטין. 

טעויות שאנחנו כבעלי עסקים עושים

  • אנחנו פועלים בשיטת השיווק המפוזר - אנחנו מתחילים לפרסם פוסט במדיה נבחרת ואנחנו רואים שככל שהזמן עובר הפרסום שעשינו לא מביא תוצאות. מה אנחנו עושים בדרך כלל? קופצים מהר לפלטפורמה אחרת. 
  • אנחנו כותבים מסרים שלא יודעים להניע לפעולה – אנחנו לא מצליחים לגרום ללקוחות הפוטנציאלים להבין שיש להם משהו (או כאב מסוים) שזקוק למענה אצל אותו בעל העסק, או שמעלות המוצר לא מוסברות בצורה ברורה. 
  • אנחנו לא תמיד נמצאים בפלטפורמה החברתית שבה הקהל שלנו נמצא ומשוטט. שווה לעשות בדיקה בעניין לזה מפעם לפעם על מנת לדייק את עצמנו אל מול לקוחותינו.

אז איך נעשה זאת הלכה למעשה?

  • נבין במדויק מה הבעיה/אתגר/דילמה שהלקוח מבקש לפתור בחייו? - בדרך כלל אנחנו חושבים שאנחנו יודעים, אך לא תמיד אנחנו באמת יודעים את הבעיה המדויקת של הלקוח שלנו.
  • נבין ונכתוב איזה תוצאות מיטביות או תועלת הלקוח יקבל בזכות המוצר/השירות שלנו. 
  • נכתוב מלל שיווקי מותאם ומדויק לקהל שלנו ואם יש כמה קהלים אופציונאלים, לכל אחד מהם נכתוב את המסר שלנו בשפה המובנת לאותו הקהל.
  • מסר שיווקי ארוך - כתיבת תוכן ארוך בדרך כלל תהיה מאופיינת בכתיבה המתארת תהליך מסוים, הלך רוח, פירוט נרחב על מוצר או שירות ועוד. מדובר בתחקיר ויותר השקעה ולכן חשוב לשים לך שמבצעים עריכה והתאמה לפי הכללים. 
  • מסר שיווקי קצר - תוכן קצר צריך להיות מדויק ומתומצת, ולרובנו מדובר במשימה שלא תמיד פשוטה. אך חשוב שנזכור שיש השפעה ומשקל יחסי לכל מילה שנכתבת. לכן רצוי להקפיד על כתיבה מדויקת בעלת תועלת ללקוח הפוטנציאלי.    
  • MVP - נעריך מהו מינימום (מילים) הכרחי כדי להעביר ערך שאותו אנו רוצים לקדם.  
מה המֶסֶר ואיך זה עוזר ללקוחות שלנו?

מה ההבדל בין מֶסֶר לכתיבה שיווקית?

  • מסר לא חייב להיות שיווקי.
  • מסר הוא תוכן, הכתיבה היא הכלי.
  • מסר מדויק מגביר סקרנות.
  • כתיבה שיווקית היא הדרך לעברת המסר.
  • כתיבה שיווקית היא המילים שאנו בוחרים להעביר איתם את המסר - מה כותבים, מה אומרים. הכתיבה היא איך לכתוב, טקטיקה לכתיבת מילים מדויקות.
  • מסר זה מה שאנחנו מתקשרים מאחורי המילים, מה הרעיון שאנחנו רוצים להעביר לצד השני, ויש הרבה דרכים יצירתיות לכתיבה שיווקית שמעבירה מסר בצורה נפלאה. המלצה שלי, רכזו את כל התוכן, המלל והויזואליות לתוך נכס דיגיטלי משלכם מסוג בלוגולאחר מכן, השתמשו בשיטת שיווק 360 מעלות.

 יצירת מוצר או שירות נחשק והגדלת הביקוש אליו

בל נשכח שאנו חיים בעולם של תחרות, אין משהו שאנחנו (ככל הנראה) ראשונים בו. המטרה שלנו היא ליצור מוצר או שירות נחשק (וזו משימה שלא תמיד פשוטה לביצוע) בנוסף, נבקש להגדיל את הביקוש לאותו מוצר או שירות שאנו מציעים. אם אנחנו לא מצליחים לייצר ביקוש למוצר או שירות שלנו, אנחנו בעצם שולחים לקוחות פוטנציאלים למתחרים שלנו. כמו כן, חשוב להיזהר מהבטחות שווא ללקוחות! זו יכולה להוות פגיעה ישירה במוניטין שלנו אם אנחנו מספקים הבטחות ללא כיסוי ללקוחות. 

הצעה אטרקטיבית ללקוחות שלנו
לעיתים אנחנו חושבים שרק בגלל שיש לנו מוצר/שירות מסוים אנשים יבוא (סתם כך) לרכוש מאיתנו, אך מהר אנו מבינים שזה לא בדיוק הסיטואציה. 

אז מה כן נזכור כאשר ננסח הצעה ייחודית לקהל לקוחות פוטנציאלי:

  • ננסח הצעה טובה ואיכותית שתגרום ללקוחות פוטנציאלים להרגיש שהם עלולים לפספס אם לא יצרו איתנו קשר או ירכשו את המוצר שלנו.
  • רגש רגש ועוד הפעם רגש - נכתוב הצעה מדויקת ומותאמת פלטפורמה כך שתגרום לריגוש פנימי אצל הלקוח הפוטנציאלי שלנו. 
  • נוסף ויזואלי להמחשה - הכי טוב לתת ללקוח הפוטנציאלי להרגיש בעצמו את החוויה שהוא עלול לפספס, או את מסע הלקוח שמצפה לו ברגע שהוא יבקש לקבל מאיתנו מוצר או שירות. 
מה המֶסֶר ואיך זה עוזר ללקוחות שלנו?

להכיר את קהל לקוחות היעד שלנו

כדי לרכוש את אמון העוקבים שלנו ובסופו של דבר שהם גם יפנו אלינו פנייה ישירה, חשוב שנבחין באיזה סוג לקוח פוטנציאלי מדובר. ישנם מספר סוגים של לקוחות ועם כל אחד מהם רצוי שנפעל באסטרטגיה שונה ויצירתית: 

  • לקוח שמבקש שיגידו לו מה לעשות - הלקוח יתלהב ממה שנגדיר עבורו כמשימה. הוא ישר יעמוד על רגליו וייצא לדרך. לקוח כזה בדרך כלל יגיע במלוא המוטיבציה.
  • לקוח שמתלהב מחידושים ופוחד מהם בו זמנית. 
  • לקוח שמפחד משינויים וקדמה - הלקוח יעבור תהליך עד שיפנה אליכם לראשונה, לכן רצוי לתת ללקוח שכזה זמן לעכל את השירות או המוצר שאותו אנחנו מציעים.

ולסיכום, המסרים שיוצרים ביקוש לשירות או מוצר שלנו הם אלו שממגנטים את הלקוחות אלינו כאוהדים/עוקבים. נזכור כי כל אדם מסוגל לקלוט בין 5-9 מסרים בו זמנית, לכן כשאנו מבקשים למגנט את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו רצוי שנעשה זאת במדויק ובשפה שמותאמת לאותו הקהל.

אנחנו מבקשים ליצור ביקוש וסקרנות באשר למוצר או שירות, להגביר חשיפה למוצר או שירות שלנו. לכן נשים דגש על כתיבת רגש ונעביר כמה שיותר מסרים הנוגעים לרגש ושניתן להזדהות עמם. אם נקפיד על תוכן איכותי ממוקד וקולע הדרך לקבלת אמון הלקוח סלולה לנו בהצלחה.   


את קבוצת הוואצאפ שיווק למתחילים עם שני אלה מכירים? 

הקבוצה הוקמה מתוך היכרות אישית שלי עם אותם בעלי עסקים אשר מחפשים להעשיר את עולמם העסקי בכלים טכניים ושיווקים שיכולים להצעיד את העסק שלהם בפלטפורמות ייעודיות צעד אחד קדימה.הקבוצה מתאימה לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים. 

בכל יום ראשון אחת לשבוע וכפתיח לשבוע פרודוקטיבי, אשתף בכלי נוסף בנוגע להתנהלות טכנית ושיווקית לעסקים שלנו. דברים שכדי לדעת שיכולים לשפר את התדמית הדיגיטלית שלנו ואיך לחשוף ולשווק עצמנו לקהל בצורה איכותית ובונה.

שיווק למתחילים עם שני אלה קבוצת וואצאפ לבעלי עסקים

 להצטרפות לקבוצה לחצו על התמונה